Usein kysytyt kysymykset ja ongelmatilanteet

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin ja ongelmiin


  1. Jakelu ja osoitteenmuutokset
  2. Lasku ja maksutavat
  3. Hilla-tili, kirjautuminen, lukuoikeus
  4. Sovellus

JAKELU JA OSOITTEENMUUTOKSET


Miten voin keskeyttää lehden loman ajaksi?

Kestotilaajana voit keskeyttää painetun lehden jakelun tilapäisesti. Määräaikaisen painetun lehden tilauksen jakelun voi keskeyttää, mutta keskeytysajalta ei voi saada hyvitystä. Digitilausta ei voi tilapäisesti keskeyttää. 
Minimissään voit keskeyttää maakuntalehden jakelun kahden ja maksimissaan 30 päivän ajaksi, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalisti. Harvemmin kuin joka päivä toimitettavien lehtien tilauksissa tilapäisen jakelunkeskeytyksen ja osoitteenmuutoksen minimiaika 2 viikkoa.  

Voit tehdä jakelunkeskeytyksen helposti itse tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluun.

Voit keskeyttää kalenterivuoden aikana jakelun yhteensä maksimissaan 60 vuorokauden ajaksi, joka hyvitetään keskeytyspäivien määrällä kuluvan laskutuskauden loppuun. Kun keskeytysaika ylittää 60 vrk, laskutetaan tilauksesta normaalisti keskeytyksestä huolimatta. Digitaalinen näköislehti on käytettävissä paperisen lehden keskeytysten aikana. Jatkuvalla luottokorttivelotuksella maksettujen tilauksien keskeytyksiä ei hyvitetä.  

Digin lukuoikeus on voimassa lehden jakelunkeskeytyksen aikana.

Paikallismedioiden tilaukseen kuuluva digipalvelu ja näköislehdet ovat käytettävissä kalenterivuonna maksimissaan 60 päivän ajan, kun painetun Lehden jakelu on keskeytetty. 


Miten vaihdan osoitteeni tilapäisesti?

Voit siirtää lehtesi toimituksen väliaikaisesti toiseen osoitteeseen. Lyhin mahdollinen jakso tilapäiselle osoitteenmuutokselle on kaksi päivää. Maakuntalehteä harvemmin ilmeistyvien tilattavien paikallislehtien kohdalla lyhyin mahdollinen jakso tilapäiselle osoitteenmuutokselle on kaksi viikkoa. Osoitteenmuutos astuu voimaan pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä, jos se on tehty ennen klo 13.


Miten vaihdan osoitteeni pysyvästi?


Voit tehdä vakituisen osoitteenmuutoksen asiakaspalvelun verkkosivustolla kirjautumalla sisään omilla Hilla-tunnuksillasi, mikäli tunnuksessasi käyttämäsi sähköpostiosoite on sama kun tilaukseesi liitetty osoite. Eli se sama tunnus, jolla olet kirjautuneena mahdollisesti lehden verkkopalveluun. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluun. Osoitteenmuutos astuu pääsääntöisesti


LASKU JA MAKSUTAVAT


Kuinka vaihdan paperilaskun e-laskuksi?

Ota kätevä e-lasku käyttöösi näin:
– Kirjaudu verkkopankkiisi selaimella, ei mobiilisovelluksella
– Mene Laskut tai Maksu -valikkoon ja valitse sieltä Uusi laskuttaja/Uusi e-laskusopimus
– Valitse laskuttajaksi Hilla Group Oyj
– Kirjoita viimeisimmän tilauslaskusi viitenumero ja paina ”Tilaa e-lasku” -linkkiä

E-laskupyyntö käsitellään noin 2 viikossa, joten seuraava laskusi voi tulla paperisena, mutta sen jälkeen laskut tulevat suoraan verkkopankkiisi. Suosittelemme, että otat verkkopankissasi käyttöön uusien e-laskujen saapumisesta kertovan ilmoituksen.

Laskun maksu edellyttää hyväksyntääsi, joten voit aina tarkistaa laskun paikkansapitävyyden. 

Saamme pankiltasi ilmoituksen e-laskun käyttöönotosta, sinun ei tarvitse huolehtia ilmoittamisesta.

Muuttamalla laskun e-laskuksi vältät laskutuslisän 2,90 €/lasku.


Voinko vaihtaa laskun eräpäivää?

Laskun eräpäivän siirtäminen onnistuu helposti soittamalla asiakaspalveluun.
Voit myös muuttaa jatkuvan tilauksen laskutusjakson pituutta ilmoittamalla siitä asiakaspalveluun vähintään viikkoa ennen meneillään olevan laskutusjakson päättymistä. Tästä ei tule sinulle lisäkuluja. Muutos astuu tällöin voimaan uuden laskutusjakson alkaessa. 

Määräaikaistilaus laskutetaan määräajan alussa, eikä laskutusjaksoa voi muuttaa. Voit milloin tahansa pidentää määräaikaisen tilauksen pituutta (ei koske määräaikaisia kampanjatarjouksia) tai siirtyä jatkuvan tilauksen tilaajaksi ilmoittamalla siitä asiakaspalveluun.



HILLA-TILI, KIRJAUTUMINEN, LUKUOIKEUS


Mikä on Hilla-tili?

Hilla-tili on kaikkien Hilla Group -julkaisujen yhteinen käyttäjätunnus, jolla kirjaudutaan myös asiakaspalvelusivuston itsepalveluun ja hallitaan omia tilaustietoja. Käyttäjätunnuksena toimii tilin luomisessa antamasi sähköpostiosoite. Salasanasi on itse luomasi salasana. Hilla-tunnusten avulla pääset kirjautumaan Hillan julkaisuiden verkkopalveluihin ja lukemaan tilaajasisältöjä, mikäli sinulla on voimassa oleva tilaus.


Minulla on Hilla-tili, mutta en näe tiedoissani tilauksiani.

Sinun tulee liittää asiakasnumerosi Hilla-tiliisi omien tietojesi kautta täältä: hilla.portal.worldoftulo.com
Hilla-tiliin voi liittää vain yhden asiakasnumeron. Mikäli sinulla on useampi tilaus, ne voivat olla eri asiakasnumeroilla. Jotta saat kaikki tilauksesi samaan Hilla-tiliin, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Mikäli et tiedä asiakasnumeroasi, voit pyytää sen täältä.


Hilla-tunnusta luodessa tulee ilmoitus, että sähköpostiosoite on jo käytössä

Kokeile tällöin kirjautua sähköpostiosoitteellasi haluamaasi lehteen. Mikäli tulee ilmoitus ”virheellinen käyttäjätunnus tai salasana” tilaa salasanan vaihtoon linkki täältä

Sinulla voi olla useamman eri lehden tilaus, ja mikäli sähköpostiosoitteesi on jo rekisteröity toisen lehden käyttöön, et pysty Hilla-tunnusta luomaan. Laita tällöin asiakaspalveluun palautelomakkeen kautta viesti, niin yhdistämme asiakasnumerosi jo olemassa olevalle tilille, ja kaikki lehtesi ovat luettavissa. Palautelomake täällä.


Voinko jakaa digitunnukset perheenjäsenille? Miten perheenjäseneni pääsee lukemaan tilaukselleni kuuluvaa lehteä?


Digitilauksesta on iloa koko perheellesi. Käytössäsi on yhteensä neljä käyttäjätunnusta mukaan luettuna oma tunnuksesi. Tunnukset ovat perheenjäseniesi käytössä niin kauan kuin tilaus on voimassa, tai kunnes itse poistat ne. Lukuoikeuksia voi lisätä tai poistaa vain pääkäyttäjä, eli se henkilö, jonka nimissä tilaus on. Digilukuoikeuksien jakaminen ei kuulu yritystilauksiin.

Jaa lukuoikeudet: Kirjaudu Hilla-tilille > omat tilaukseni > lehtitilauksen kohdalta ”Jaa paketti”.

Jaettuun sähköpostiin lähtee viesti, että haluat jakaa lukuoikeuden. Mikäli viestiä ei näy, tarkastathan myös roskapostikansion. Vastaanottaja kirjautuu saamastaan linkistä ja luo oman salasanan sekä täydentää muut tiedot.

Jos vaihdat tilausmuotoasi esimerkiksi Digi + Lehti -tilauksesta Digi-tilaukseen, tulee perhejako tehdä uudelleen yllä olevan ohjeen mukaan.


SOVELLUS


Miksi sovellukseni ei toimi?

Tarkista ensimmäiseksi, että laitteellasi on sovelluksen uusin versio ja että verkkoyhteytesi on kunnossa. Tämän jälkeen tarkista vielä, että laitteesi käyttöjärjestelmäversio on niin ikään uusin ja ajan tasalla. Sulje sovellus ja avaa se uudelleen.

Mikäli sovelluksesi käyttö takkuaa näistäkin toimenpiteistä huolimatta voit poistaa sovelluksen laitteeltasi, käynnistää laitteesi uudelleen ja ladata sitten sovelluksen uudelleen sovelluskaupasta. Jos ongelmat jatkuvat, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Toivomme myös saavamme palautetta mahdollisista ongelmista.

Sovelluksen päivittäminen uusimpaan versioon tapahtuu eri laitteissa hieman eri tavalla ja laitteesi saattaakin tehdä sen automaattisesti. Mikäli näin ei ole, näet esim. sovelluskaupasta kyseisen sovelluksen kohdalta, mikäli se tarjoaa vaihtoehdoksi päivitystä ja näin ollen tarjolla on uudempi sovellusversio.

Lue lisää sovelluksesta.

Tarjoamme sovelluksen seuraaville medioille: Kainuun Sanomat, Kuhmolainen, Sotkamo-lehti, Keskipohjanmaa, Kalajokiseutu, Kalajokilaakso, Nivala-lehti, Perhonjokilaakso, Haapavesi-lehti ja Lestijokilehti.

Sovellusta voi käyttää seuraavilla käyttöjärjestelmäversioilla: iOS 10 ja sitä uudemmat, Android 6.0 ja sitä uudemmat käyttöjärjestelmät.


Miten poistan sovelluksesta ladattuja näköislehtiä?

Ladattujen lehtien poistamistapa vaihtelee eri puhelinmalleissa. Voit poistaa ladattuja lehtiä sovelluksen Näköislehti-näkymän yläkulmassa olevasta kansio-kuvakkeesta tai alhaalla olevan Poista-painikkeen kautta. Valitse poistettava lehti ja klikkaa alhaalta Poista.


Mistä saan apua kirjautumiseen?

Jos sinulla on ongelmia kirjautumisen kanssa, asiakaspalvelumme auttaa.