Saavutettavuusseloste

Hilla Group Oyj saavutettavuusseloste: lukijailmoitusten verkkokauppa

Tämä saavutettavuusseloste koskee Hilla Groupin ilmoitusten verkkokauppaa ja se on laadittu kesäkuussa 2025.

Kuolinilmoitusten saavutettavuuden tila

Kuolinilmoituspalvelu täyttää osin lain vaatimat A- ja AA-tason saavutettavuuskriteerit (WCAG 2.1 ja 2.2)

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Palvelu ei vielä ole kaikilta osin vaatimusten mukainen. Saavutettavuuspuutteet on huomioitu, ja pyrimme korjaamaan puutteet ja virheet pikimmiten.

Sisällöt tai toiminnot, jotka eivät ole vielä saavutettavia

  1. Modaalit kuolinilmoituksen virheilmoituksissa, WCAG 1.3.1 ja 2.4.3
  2. Välilehdet kuolinilmoituksen suunnitteluvaiheessa, WCAG 4.1.2
  3. Kuolinilmoituksen palstamäärän muuttaminen, WCAG 1.3.1 ja 2.4.3
  4. Kuolinilmoituksen julkaisun hyväksyminen, WCAG 1.3.2
  5. Kuolinilmoituksen tietojen päivittyminen, WCAG 4.1.3
  6. Kohdistimen hyppääminen kuolinilmoituksen jättöprosessissa WCAG 2.4.3
  7. Toistuvaa tekstiä kuolinilmoituksessa footerin jälkeen WCAG 1.3.2
  8. Vaakasuuntainen vieritys ja muut mukautettavuusongelmat, WCAG 1.4.10
  9. Kuolinilmoitusten valittujen elementtien kontrasti WCAG 1.4.11
  10. Kuolinilmoituksen navigaatioelementtien korostus ruudunlukijoille WCAG 1.4.11
  11. Värssyjen sisäinen haku WCAG 4.1.3
  12. Tyhjennä haku -painike WCAG 2.4.6 ja 4.1.2
  13. Puuttuvat välilyönnit kuolinilmoituksen hinnassa WCAG 1.3.1
  14. Välilehtien nimet kuolinilmoituksen suunnittelussa WCAG 1.3.1
  15. Epäkuvaava otsikko kuolinilmoituksen yhteenvedossa WCAG 2.4.6
  16. Kalenteri vainajan syntymä- ja kuolinpäivissä WCAG 2.4.3, 2.4.6 ja 4.1.2
  17. Valittavat palstat kuolinilmoituksessa WCAG 1.3.1 ja 3.2.2
  18. Kuolinilmoituksen jättämisen painikkeet WCAG 4.1.2
  19. Kuolinilmoitukseen valittavat värssyt ja grafiikat WCAG 4.1.2
  20. Tekstikenttien ja muiden elementtien yhdistäminen nimiin kuolinilmoituksen suunnitteluprosessissa WCAG 1.3.1
  21. Värssyvaihtoehtojen valitseminen WCAG 4.1.2
  22. Sisennä rivi -painike kohdassa ”Omaisten nimet” WCAG 1.3.1 ja 4.1.3
  23. Värssyn poistosta kysyvät painikkeet WCAG 2.4.6
  24. Läheisen sähköpostiosoite-osio WCAG 2.4.6, 4.1.2 ja 4.1.3
  25. Piilota/näytä lehdet kuolinilmoituksen ohessa WCAG 2.1.1 ja 4.1.2
  26. Valitut lehdet kuolinilmoitukselle WCAG 4.1.2
  27. Kalenteri ilmoituksen julkaisupäivämäärille WCAG 4.1.2
  28. Muokkaa-linkit kuolinilmoituksen yhteenvetosivulla WCAG 2.4.4
  29. Kuolinilmoituksen tarkistaminen WCAG 1.1.1 ja 1.3.1
  30. Kuolinilmoitukseen kiinnitettävät grafiikat WCAG 1.1.1
  31. Palvelussa tulee vastaan monia varoituksia puuttuvista <il>-alkutageistä, WCAG 4.1.1

Hilla Group Oyj saavutettavuusseloste: tilausten verkkokauppa

Tämä saavutettavuusseloste koskee Hilla Groupin tilausten verkkokauppaa ja se on laadittu kesäkuussa 2025.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Digipalvelu täyttää A & AA saavutettavuusvaatimukset osittain.

Ei-saavutettava sisältö

Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen. Saavutettavuuden kehittäminen on osa jatkuvaa palvelukehitystämme ja pyrimme korjaamaan mahdolliset puutteet ja virheet pikimmiten.

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

  • Palvelun esitystavassa välittyvän informaation, rakenteen ja suhteiden ohjelmallisessa selvityksessä ja/tai rooleissa ja arvojen nimeämisessä voi esiintyä puutteita. (WCAG 1.3.1, 4.1.2)
  • Automaattinen täyttö ei ole käytössä kaikissa täytettävissä kentissä. (WCAG 1.3.5)
  • Palvelun laajentuvien paneelien avautumisessa voi esiintyä puutteita näppäimistökäyttäjille.(WCAG 2.1.1)
  • Palvelun maksutapa -modaali voi aiheuttaa käyttäjälle näppäimistöansan. (mm. Mobile Pay -maksutapa). (WCAG 2.1.2)
  • Palvelussa voi ilmetä puutteita tai epäloogisuutta kohdistusjärjestyksessä. (WCAG 2.4.3)
  • Palvelun maksutapa -modaalissa voi ilmetä ongelmia näkyvän kohdistuksen osalta. (WCAG 2.4.7)
  • Palvelussa voi ilmetä puutteita tai virheitä otsikointien, nimilappujen ja ohjetekstien osalta (WCAG 2.4.6, 2.5.3, 3.3.2)
  • Palvelussa voi ilmetä epätäsmällisiä virheilmoituksia esim. sähköpostikentän osalta. (WCAG 3.3.3)
  • Palvelun HTML-koodissa voi ilmetä toisteisia varoituksia. (WCAG 4.1.1)

Palaute saavutettavuudesta

Voit antaa meille palautetta saavutettavuudesta sähköpostitse: saavutettavuus@hillagroup.fi. Kerrotahan palautteessasi tarkasti ongelmatilanteen kuvauksen.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Traficomille. Avautuu uuteen ikkunaan. Traficomin sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
PL 320
00059 TRAFICOM
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)traficom.fi
Puhelinnumero vaihde: 029 534 5000